LIDERATGE


En el lideratge empresarial hem gestionar les necessitats bàsiques de les persones en l’entorn professional com són l’autoconeixement, autorealització, interrelació, cooperació, benestar,… i gestionar les actituds i voluntats per voler fer, conèixer, reconèixer, reflexionar i sobretot canviar.
El model de lideratge que farem servir es el de Hersey i Blanchard.
Algunes habilitats d’un bon líder
  • Empatia
  • Assertivitat
  • Comunicació eficaç
  • Motivació
  • Gestió del talent
  • Reconeixement dels èxits assolits
  • Generar confiança i oportunitats de desenvolupament (reptes)
  • Fomentar l’autonomia i la cooperació
Cal fer servir l’estratègia més adequada en cada situació, segons ens diu el model de lideratge de Hersey i Blanchard, ells proposen un líder que modeli i respongui a diferents estils de lideratge en base a tres variables: l’objectiu, la maduresa de la persona, la capacitat o coneixement de la persona.
  • Crea un bon clima de treball: Promou la participació, la cohesió, la interacció directa, la comunicació  i les decisions conjuntes amb els membres de l’equip, aconsegueixen que els col·laboradors estiguin disposats a treure el millor de si i articular esforços per assolir nous reptes.
  • Dona l’exemple: Sigues coherent i un referent per als que t’envolten.
  • Renova els rols: Una manera de motivar els equips de treball és canviant de tant en tant els rols que els seus membres assumeixen. Una manera d’augmentar el compromís amb el projecte comú i un excel·lent recurs per descobrir talents.
  • Gestiona els conflictes: En cas de conflicte, identificar-lo i saber intervenir a temps, atendre les discrepàncies i escoltar assertivament a les parts i actuar amb respecte recolzant la innovació i la millora com equip de treball.
  • Fes una comunicació fiable: Tocant els temes d’interès comú de manera directa, es transmet respecte i seguretat. La comunicació ha de ser autèntica i sense ambigüitats.
  • Fixa objectius periòdics: Els objectius són referències per l’acció i cal que es compleixin fent seguiment (que no és control) per augmentar la motivació dels col·laboradors i potenciar el seu compromís amb el projecte.
  • Estableix un tracte  directe amb cada persona: Es fonamental tenir un tracte proper amb les persones que formen l’equip de treball i personalitzar aquesta relació tenint en compte que cadascú som diferents. Una de les funcions essencials del líder és potenciar les habilitats i fortaleses dels membres del seu equip.
Alguns avantatges del bon lideratge són
  • El grup funciona com a equip
  • Tothom coneix la funció de l’equip i la seva dins d’aquest
  • Els membres de l’equip es recolzen entre si
  • L’equip està motivat
Algunes tècniques per construir equips eficaços i eficients són:
  • Definir de manera clara la missió del equip, els objectius i resultats que s’esperen i comptar amb tots els recursos per dur-les a terme.
  • Fixar objectius, criteris i pautes d’actuació amb molta claredat
  • La jerarquia de l’empresa ha d’estar basada en el lideratge i en el coneixement, tot basant-se en les dinàmiques de grup, no s’ha de caure en excés de jerarquia.
  • La delegació de poder o de tasques farà que hi hagi autoritat compartida perquè tothom pugui prendre decisions i es sentin part del grup.


Comentarios

Entradas populares de este blog

BONES PRÀCTIQUES

QUALITAT